Hoe Offerte Aanvragen

10 handige weetjes bij de aanvraag van een prijsopgave Wit u een dienstverlener inhuren. Dan is het wijs na te gaan wat je van de dienst kan verwachten als ook de prijs. Hier wat handige tips om op te letten bij het aanvragen van een offerte



1. Zorg dat u bij minimaal 3 bedrijven uw offerte aanvraag zodat u de prijzen van de te leveren diensten of producten kan vergelijken.

2. Zorg dat de deskundigen bij u langskomen voor een realistische offertes. Op die manier heeft u een overzicht van het normale uurtarief.

3. Wees duidelijk met de beschrijving van de gewenste dienst. Bedenk hierbij aan de maat (laat de maatwerk over aan de deskundigen, zodat je er later niet over hoeft te discussiëren), oppervlaktebehandeling, materiaalkeuze, als u zelf voor het materiaal zorgt of niet.

4. Gaat na wat de uurtarieven zijn, tijdsverplichtingen (hoe lang iemand aan werk besteedt) en het geheel kosten plaatje van werk. Goedkope uurtarieven maken de dienst niet per se goedkoper. Het hangt af van de uren dat iemand aan dit werk heeft besteed.

5. Controleer btw in het bedrag zit.

6. Controleer de materialen die de professional gebruikt en ook wat hij gaat doen.

7. Noteer eventuele andere kosten. Denk aan belkosten, reistijd, gebruik hulpgereedschappen (bijvoorbeeld steigers, hogedrukreinigers, containers), parkeertarieven, afvalverwijdering en vergunningaanvragen.

8. Let op de geldigheidsduur van de offerte. Tijdelijke prijswijzigingen. Als de geldigheidsduur verstreken is, kunt u een nieuwe offerte aanvragen.

9. De offerte moet de belasting over de toegevoegde waarde en andere belastingen bevatten.

10. Er offerte is gratis. Als u akkoord gaat, ondertekent u en heeft u zich verbonden.

Hoe offerte aanvragen